- BLOG -

WYJĄTKOWE WYDARZENIA, WYJĄTKOWE STATUETKI

STATUETKA Z GRAWEREM: ŚWIETNA ALTERNATYWA DLA GADŻETU REKLAMOWEGO

Gadżety reklamowe to bardzo popularne narzędzia promocji biznesu. Inwestuje w nie wiele firm, którym zależy na zwiększeniu rozpoznawalności marki, zyskaniu przychylności klientów i zacieśnieniu relacji z kontrahentami. Problem w tym, że takie upominki powoli przestają robić na kimkolwiek wrażenie. Jeśli obserwujesz, że Twoi klienci od pewnego czasu z mniejszym entuzjazmem reagują na gadżety reklamowe, poważnie pomyśl o zastąpieniu ich statuetkami z grawerem.

statuetka z grawerem

Statuetka z grawerem - Vero Arte

Statuetka okolicznościowa budzi znacznie większe zainteresowanie

To podstawowa przewaga statuetki nad zwykłym gadżetem. Postawmy się w sytuacji klienta, który co roku otrzymuje od Ciebie zestaw gadżetów, np. z okazji świąt. Pewnie, że fajnie jest dostać kolejny pendrive, powerbank czy ładnie opakowaną butelkę wina. Musisz mieć jednak świadomość, że Twój klient otrzymuje dokładnie to samo od Twojej konkurencji.

Z gadżetami reklamowymi jest więc trochę tak, jak ze skarpetami znalezionymi pod choinką. Przydają się, są praktyczne, ale czy naprawdę wywołują zaskoczenie i szczerą radość? Jest to mocno wątpliwe. Na pewno zamiast skarpet wolałbyś znaleźć pod choinką coś oryginalnego – coś, czego się nie spodziewałeś. Twoi klienci mają tak samo.

Statuetka z grawerem to bardzo rzadko wręczany upominek. Zwykle widuje się je na spotkaniach jubileuszowych, wielkich wydarzeniach sportowych czy imprezach dla top biznesu. Tymczasem śmiało można je wykorzystywać w bardziej prozaicznych sytuacjach. Jeśli chcesz zrobić prezent swoim kluczowym kontrahentom i przekazać im, że doceniasz ich wkład w rozwój Twojego biznesu, to efektowna statuetka będzie znacznie lepszym wyborem niż kolejny zestaw gadżetów.

Efekt wywołania pozytywnych emocji

Jesteśmy gotowi się założyć, że każdy z Twoich klientów znacznie lepiej zapamięta moment otrzymania okolicznościowej statuetki, niż chociażby koszulki, czapki i kurtki z logo Twojej firmy. Powód jest prosty: statuetka kojarzy się z czymś podniosłym, zarezerwowanym tylko dla specjalnych adresatów. Powinieneś to wykorzystać!

Klient, który otrzyma od Ciebie statuetkę z grawerem, na pewno zacznie dopytywać o okazję, dokładnie się jej przyjrzy i maksymalnie skupi się na rozmowie z Tobą. Wywołasz u niego pozytywne emocje, co bezpośrednio przełoży się na korzyści wizerunkowe dla Twojej marki. Po kilku latach klient nadal będzie pamiętać, że kiedyś dostał od Ciebie coś tak nietypowego i wartościowego. Nie ma mowy, aby równie mocno „wrył” mu się w pamięć fakt otrzymania np. smyczy reklamowej i parasolki.

To się nazywa unikalność!

Czy wiesz, co właściwie decyduje o skuteczności gadżetu reklamowego? Składają się na nią dwa podstawowe elementy:

  • Jakość wykonania
  • Unikalność/oryginalność

O ile z jakością nie ma większego problemu (wystarczy w nią zainwestować), o tyle schody zaczynają się w momencie, gdy firmie zależy na podarowaniu klientom gadżetu wyróżniającego się na tle upominków konkurencji. Nie oszukujmy się: kto jeszcze zwraca uwagę na kolejny pendrive, długopis czy kalendarz? Takie przedmioty najczęściej lądują na dnie szuflady, co oznacza, że stanowią wyłącznie bezsensowny koszt dla przedsiębiorcy.

I tutaj znów ujawnia się ogromna przewaga statuetki z grawerem. Taki upominek nie jest sztampowy, klienci nie otrzymują go na co dzień, dlatego o wiele bardziej doceniają gest autora prezentu. Mało tego: jest praktycznie pewne, że Twoja konkurencja nie wpadła na podobny pomysł, co pozwoli Twojej marce z miejsca zyskać wizerunkową przewagę.

statuetki grawerowane

Statuetki grawerowane - Vero Arte

Oczywiście koszt wyprodukowania statuetek okolicznościowych jest znacznie wyższy niż pospolitych gadżetów. Dlatego statuetki są przeznaczone dla specjalnych klientów. Tych, którzy mają największy wpływ na sukces Twojej firmy, są z Tobą od lat i zależy Ci, aby ich przy sobie zatrzymać. Wykorzystaj ten pomysł już przy najbliższej okazji, którą może być np. wprowadzenie nowego produktu na rynek czy rocznica założenia działalności.